Με το ΣΥΡΙΖΑ του χθες ή με τη ΝΔ του αύριο;

Κυριάκος Μητσοτάκης μιλώντας σε συγκέντρωση της Νέας Δημοκρατίας στην Κέρκυρα:

Γι’ αυτό και το δίλημμα της 21ης Μαΐου είναι πολύ καθαρό στο δικό μου το μυαλό: Βαδίζουμε μπροστά ή γυρίζουμε πίσω; Θέλουμε αλήθειες και χειροπιαστά αποτελέσματα ή θέλουμε συνθήματα και εύκολα ψέματα; Θέλουμε κυβερνήτη και πλήρωμα που αποδεδειγμένα μπορούν να ξεπερνούν τρικυμίες ή θέλουμε πολιτικά «μπουλούκια» που ναυαγούν στις δυσκολίες; Θέλουμε εκπροσώπους που ακούγονται, που διεκδικούν στο εξωτερικό ή θέλουμε αμήχανους επισκέπτες απέναντι σε ξένους ηγέτες; Και, τελικά, θέλουμε στο τιμόνι τη Νέα Δημοκρατία με Πρωθυπουργό Κυριάκο Μητσοτάκη ή τον ΣΥΡΙΖΑ με Πρωθυπουργό Αλέξη Τσίπρα; Τόσο απλά και τόσο καθαρά

Για να φτάσουμε έτσι στο ίδιο τελικά δίλημμα: με τον ΣΥΡΙΖΑ του χθες ή με τη Νέα Δημοκρατία του αύριο; Τόσο απλά και τόσο καθαρά...

Τώρα δεν επιτρέπονται επιπόλαιες επιλογές, δεν επιτρέπονται χαλαρές ψήφοι τάχα διαμαρτυρίας. Θα το πω όσο πιο ειλικρινά μπορώ: Τούτη τη φορά καμία λάθος απόφαση στην κάλπη δεν θα διορθώνεται αργότερα...

Η 21η Μαΐου, λοιπόν, θα είναι η πιο κρίσιμη μέρα. Αυτή θα καθορίσει ποιος θα κυβερνήσει την Ελλάδα την επόμενη τετραετία. Ενώ όσο πιο ισχυρό είναι το μήνυμα αυτής της κάλπης της 21ης Μαΐου, τόσο πιο εύκολα η δεύτερη αναμέτρηση θα οπλίσει με δύναμη τον νικητή για να κυβερνήσει σωστά τη χώρα.

Θέλουμε αποφάσεις σαφείς και γρήγορες. Δεν πρέπει οι αποφάσεις να γίνονται όμηροι κομματικών παζαριών. Δεν πρέπει να χάνονται σε ατελείωτες συζητήσεις μεταξύ εταίρων που τελικά αποδεικνύονται αταίριαστοι. Αυτό, άλλωστε, το δίδαξαν οι κρίσεις που ζήσαμε. Και αυτό επιβάλλει και ένα αβέβαιο διεθνές περιβάλλον δίπλα σ’ έναν επιθετικό γείτονα...

Στις 21 Μαΐου συγκρίνουμε και κρίνουμε, ψηφίζουμε και αποφασίζουμε, δεν γυρνάμε πίσω. Προχωράμε σταθερά, προχωράμε τολμηρά, προχωράμε μόνο μπροστά, πάμε μαζί για τη μεγάλη νίκη.

 

Η Κυβέρνηση στηρίζει τους πιο ευάλωτους απέναντι στην εισαγόμενη ακρίβεια

Σε μια αδίστακτη προσπάθεια εξαπάτησης της κοινωνίας για την ακρίβεια, ο  ΣΥΡΙΖΑ προσποιείται πως δεν βλέπει ούτε τι γίνεται στις άλλες χώρες, ούτε  ότι η Ελλάδα έχει τον 5ο χαμηλότερο πληθωρισμό στην Ευρωζώνη, ούτε τα μέτρα που έχει πάρει η Κυβέρνηση για τη στήριξη της κοινωνίας και ειδικότερα των πιο αδύναμων συμπολιτών μας.

  • Η Κυβέρνηση γνωρίζει και αναγνωρίζει ότι ο πληθωρισµός αποτελεί ένα σοβαρό πανευρωπαϊκό και διεθνές πρόβληµα, που πλήττει αναπόφευκτα και τη χώρα μαςΑπέναντι στο πρόβλημα αυτό, έχει υψώσει, από την πρώτη στιγμή, αναχώµατα που παράγουν απτό αποτέλεσμα, χωρίς να παραβιάζει τα δημοσιονομικά περιθώρια.
    • Δημιούργησε μηχανισμό άντλησης των υπερεσόδων των εταιρειών ρεύματος και διαθέτει τα έσοδα αυτά για  να επιδοτεί τους λογαριασµούς νοικοκυριών αγροτών και επιχειρήσεων, καλύπτοντας έως και το 100% των αυξήσεων  για τους δικαιούχους κοινωνικού τιμολογίου.
    • Δημιούργησε την «Κάρτα Αγορών» -αντλώντας τα υπερκέρδη των διυλιστηρίων- με την οποία καλύπτει το 10% του κόστους στα έξοδα των νοικοκυριών για βασικά αγαθά, που φτάνει τα 52 ευρώ το μήνα για μια τετραμελή οικογένεια.
    • Θέσπισε το «Καλάθι του νοικοκυριού», που «σνόµπαρε» ο ΣΥΡΙΖΑ, αλλά υιοθέτησε η Γαλλία και τώρα εξετάζει -ύστερα από αίτημα της Ένωσης Καταναλωτών- και το Βέλγιο.
    • Παράλληλα, υπήρξαν έκτακτες ενισχύσεις για τους πιο ευάλωτους και τη μεσαία τάξη, καθώς και αυξημένη ενίσχυση για το πετρέλαιο θέρμανσης.
  • Πέρα από τις έκτακτες παρεμβάσεις, δεν μπορεί να λησμονείται ότι υπήρξαν μέτρα μόνιμου χαρακτήρα που αυξάνουν το εισόδημα των νοικοκυριών.
    • Έγιναν περίπου 50 μειώσεις φόρων, καθώς και μείωση ασφαλιστικών εισφορών.
    • Ο βασικός µισθός από 650 ευρώ το 2019 έφτασε τα 780 ευρώ, αυξηµένος κατά 20%, ενώ ανάλογα αυξήθηκαν και μια σειρά επιδόματα, ανάμεσα στα οποία το επίδομα ανεργίας.
    • Οι συνταξιούχοι είδαν αυξηµένες αποδοχές σχεδόν 8% ύστερα από 12 χρόνια. Και όσοι από αυτούς αδικούνται ακόμα από τη διαβόητη «προσωπική διαφορά Κατρούγκαλου» ήδη αποζηµιώθηκαν µε µια ενίσχυση 200, 250 ή 300 ευρώ.
    • Και βέβαια είναι μείζονος σημασίας το γεγονός ότι η Κυβέρνηση ανέπτυξε συντονισμένες πολιτικές και δράσεις που είχαν ως αποτέλεσμα τη δημιουργία 300 χιλ. νέων θέσεων εργασίας και τη μείωση της ανεργίας κατά 7 ποσοστιαίες μονάδες, γεγονός που σημαίνει ότι ένας ολόκληρος κόσμος που δεν είχε καθόλου εισόδημα απέκτησε τώρα σταθερό μισθό.


UNESCO: Η Ακρόπολη πρότυπο συντήρησης κληρονομιάς σε παγκόσμιο επίπεδο

Αναρτήθηκε στην επίσημη ιστοσελίδα του Κέντρου Παγκόσμιας Κληρονομιάς της UNESCO αναλυτική Έκθεση σχετικά με την Ακρόπολη των Αθηνών, μνημείο ενταγμένο στον Κατάλογο Παγκόσμιας Κληρονομιάς από το 1987 (https://whc.unesco.org/en/list/404/documents/). Η Εκθεση βασίστηκε στα πορίσματα Μικτής Συμβουλευτικής Αποστολής (Joint Advisory Mission) αποτελούμενης από δύο εκπροσώπους του διεθνούς ICOMOS και ενός του Κέντρου Παγκόσμιας Κληρονομιάς της UNESCO, οι οποίοι πραγματοποίησαν το διάστημα 27-29 Απριλίου 2022 τριήμερη επίσκεψη στον αρχαιολογικό χώρο της Ακρόπολης.

  • Η Αποστολή κατέληξε σε μια Έκθεση 70 σελίδων, η οποία περιληπτικά και ενδεικτικά συνοψίζεται στα εξής:
    • Η γενική κατάσταση της Εξέχουσας Οικουμενικής Αξίας του ενταγμένου στον Κατάλογο Παγκόσμιας Κληρονομιάς Μνημείου με την ονομασία “Ακρόπολη, Αθήνα” είναι εξαιρετική και προστατεύεται επαρκώς. Νόμοι και κανονισμοί διασφαλίζουν την προστασία του μνημείου και της ζώνης προστασίας του (buffer zone).
    • Το σύστημα λήψης αποφάσεων εξασφαλίζει ότι διεξοδικές και λεπτομερείς μελέτες εκπονούνται πριν από την έγκριση νέων επεμβάσεων.
    • Η διαχείριση του μνημείου και οι κύριες υπηρεσίες αποκατάστασης, συμπεριλαμβανομένων και των αναστηλωτικών έργων, εκτελούνται από το Κράτος-Μέλος. Ως εκ τούτου, υπάρχει στενή επίβλεψη, που εξασφαλίζει ότι κάθε βήμα των προσπαθειών αποκατάστασης και συντήρησης γίνεται κατά τρόπο συστηματικό.
    • Η διαδικασία λήψης αποφάσεων για όλα τα μεγάλα έργα αποκατάστασης και συντήρησης περιλαμβάνει εξειδικευμένους επιστήμονες και ακαδημαϊκούς, ενώ έχει ενσωματώσει διαδικασίες τεκμηρίωσης, διαβούλευσης και διαλόγου με ειδικούς, σε εθνικό και διεθνές επίπεδο.
    • Η ανανέωση και διεύρυνση των διαδρομών επίσκεψης, ο ανελκυστήρας και το έργο φωτισμού υλοποιήθηκαν όλα κατόπιν μελετών, εξέτασης και τεκμηρίωσής τους από την ΕΣΜΑ. Εν συνεχεία, οι προτάσεις εξειδικεύτηκαν από την ΥΣΜΑ και οι μελέτες εγκρίθηκαν από την ΕΣΜΑ και υποβλήθηκαν για την κατά νόμον γνωμοδότηση στο Κεντρικό Αρχαιολογικό Συμβούλιο. Η αρμόδια ΕΦΑ Πόλης Αθηνών διατύπωσε επίσης σχόλια και προτάσεις επί των μελετών. Οι μελέτες αποκατάστασης επιπλέον παρουσιάστηκαν και συζητήθηκαν στις Διεθνείς Συναντήσεις της Ακρόπολης. Συνεπώς όλες οι μελέτες υλοποιήθηκαν κατόπιν ενδελεχούς έρευνας.
  • Η Αποστολή εντυπωσιάστηκε από τη σχολαστικότητα, τον ζήλο, και την εξαιρετικά υψηλής ποιότητας εργασία με περισσή προσοχή στην λεπτομέρεια. Συστηματική τεκμηρίωση και δημοσίευση των ερευνών και των μελετών, πριν από και μετά την εφαρμογή, πραγματοποιούνται και διαχέονται. Η ύψιστη ακαδημαϊκή έρευνα στην Ακρόπολη και η επιστήμη της Αρχαιολογίας συνυφαίνονται στενά με σύγχρονες αρχαιολογικές τεχνικές και υποδειγματικές πρωτοποριακές πρακτικές, συμπεριλαμβανομένης της ψηφιοποίησης. Η Αποστολή καταλήγει ότι πολλές από αυτές τις πρακτικές θα μπορούσαν να αποτελέσουν πρότυπα για προσπάθειες συντήρησης κληρονομιάς σε παγκόσμιο επίπεδο.

 

Αναπτυξιακό Πρόγραμμα για τα Ιόνια Νησιά του 2030: 260+ έργα και παρεμβάσεις, προϋπολογισμού 1,8 δισ. ευρώ

Το πρόγραμμα εδράζεται σε τέσσερις άξονεςτη δημιουργία σύγχρονων δικτύων και υποδομών για την αναπτυξιακή βελτίωση των συνδέσεων και της ασφάλειας των μετακινήσεων, την αναβάθμιση της ποιότητας ζωής των πολιτών, την υλοποίηση επενδύσεων που προσδίδουν μεγαλύτερη αξία στην περιοχή και την υλοποίηση έργων για τη στήριξη του πρωτογενούς τομέα και την πράσινη μετάβαση.

  • Στον πυλώνα των υποδομών και των δικτύων, ο φάκελος περιλαμβάνει:
    • την κατασκευή της Υποθαλάσσιας Σήραγγας Λευκάδας, προϋπολογισμού 60 εκατομμυρίων ευρώ, που θα ενώσει το νησί του Ιονίου με την Αιτωλοακαρνανία δίνοντας περαιτέρω αναπτυξιακή ώθηση στην περιοχή.
    • Προβλέπεται επίσης σειρά οδικών έργων, όπως η βελτίωση του υφιστάμενου οδικού άξονα Αργοστόλι – Πόρος (37 χλμ.), ο οποίος συνδέει την πρωτεύουσα (Αργοστόλι) με το κύριο επιβατικό και εμπορικό λιμάνι του νησιού (Πόρος), καθώς και έργα βελτίωσης της οδικής ασφάλειας στο Εθνικό και Επαρχιακό Δίκτυο της Περιφέρειας Ιονίων Νήσων.
    • Για τα έργα ύδρευσης στην Κέρκυρα, προορίζονται σε πρώτη φάση 29,1 εκατ. ευρώ και στη συνέχεια 176 εκατ. ευρώ μέσω ΣΔΙΤ, ενώ για την ύδρευση της νότιας Κέρκυρας θα δρομολογηθούν 22,7 εκατ. ευρώ. Στη Λευκάδα, σε εξέλιξη βρίσκεται το έργο μεταφοράς πόσιμου νερού από τις πηγές Αγ. Γεωργίου Λούρου για την εξυπηρέτηση των αστικών κέντρων και οικισμών των Περιφερειακών Ενοτήτων Άρτας, Πρέβεζας, Λευκάδας και Αιτωλοακαρνανίας. Ο συνολικός προϋπολογισμός του έργου ανέρχεται στα 140 εκατ. ευρώ και θα εξυπηρετεί πληθυσμό της τάξης των 145.000 ατόμων για περίοδο 40 ετών. Και στους Παξούς, υπό εξέλιξη είναι η κατασκευή μίας μονάδας αφαλάτωσης θαλασσινού νερού, έργων που θα ενισχύσει το υφιστάμενο υδραγωγείο καθώς και έργων που θα ενισχύσουν τα υδάτινα αποθέματα στις δύο υφιστάμενες υδατοδεξαμενές.
    • Μεγάλες παρεμβάσεις έχουν δρομολογηθεί επίσης για την αναβάθμιση των λιμενικών υποδομών και των τουριστικών λιμένων των Ιονίων Νήσων. Ειδικότερα, το Σχέδιο Ανάπτυξης του Λιμένα Κέρκυρας περιλαμβάνει την ανάπτυξη μίας μαρίνας μεγάλων σκαφών (mega-yacht marina) δυτικά του τερματικού κρουαζιέρας, χωρητικότητας 98 θαλαμηγών. Παράλληλα, αναβαθμίζεται ο Λιμένας – Μαρίνα Λευκίμμης Κέρκυρας, με τη δημιουργία παρακείμενης μαρίνας στη Νότια Κέρκυρα, ενώ αξιοποιείται και η Μαρίνα Αργοστολίου που βρίσκεται στον όρμο του Αργοστολίου. Στην τελική φάση βρίσκεται το αγκυροβόλιο τουριστικών σκαφών Βασιλικής Λευκάδας, το οποίο θα περιλαμβάνει έργα προστασίας του αγκυροβολίου, 100 θέσεις ελλιμενισμού, τέσσερα κτίρια εξυπηρέτησης του αγκυροβολίου και διαμόρφωση του περιβάλλοντα χώρου.
    • Ταυτόχρονα, αναβαθμίζονται οι υποδομές των τριών αεροδρομίων της Κέρκυρας, της Κεφαλονιάς και της Ζακύνθου, με εργασίες επέκτασης και εκσυγχρονισμού των αεροσταθμών και των λοιπών υποδομών, ενώ γίνονται παρεμβάσεις σε 13 περιφερειακά αεροδρόμια.
  • Ο δεύτερος άξονας αποβλέπει στη βελτίωση της καθημερινότητας και της ποιότητας ζωής των πολιτών, με έμφαση σε έργα για την παιδεία, την υγεία, τον πολιτισμό, τη διαχείριση απορριμμάτων και την αποκατάσταση από φυσικές καταστροφές.
    • Σε ό,τι αφορά την παιδεία, το σχέδιο περιλαμβάνει παρεμβάσεις προϋπολογισμού 69 εκατ. ευρώ για την επέκταση και αναβάθμιση των υποδομών σε όλες τις βαθμίδες και την περαιτέρω ενίσχυση του εκπαιδευτικού έργου. Μεταξύ άλλων, βρίσκονται υπό σχεδιασμό η κατασκευή νέου κτιριακού συγκροτήματος για τη στέγαση του τμήματος Μουσικών Σπουδών Ιονίου Πανεπιστημίου (16,5 εκατ. ευρώ), η συμπλήρωση και βελτίωση υποδομών (Ειδικός Εκπαιδευτικός Εξοπλισμός) στο Ιόνιο Πανεπιστήμιο (14,4 εκατ. ευρώ) και το σχολικό συγκρότημα Γουβίων-Κοντοκαλίου Κέρκυρας (5,7 εκατ. ευρώ).
    • Στον τομέα της υγείας, έχουν δρομολογηθεί παρεμβάσεις ύψους 23 εκατ. ευρώ για την αναβάθμιση και επέκταση των νοσοκομείων Κέρκυρας, Κεφαλονιάς και Ζακύνθου και των κέντρων υγείας, αλλά και για τον εκσυγχρονισμό του βιοϊατρικού εξοπλισμού.
    • Όσον αφορά τα έργα για τον πολιτισμό, 84 εκατ. ευρώ προορίζονται για την ανάδειξη και αποκατάσταση των αρχαιολογικών χώρων, των μνημείων και των πολιτιστικών υποδομών. Μεταξύ αυτών, η αποκατάσταση και ανάδειξη του συγκροτήματος του Αχιλλείου (13 εκατ. ευρώ), η αποκατάσταση του θεάτρου Φοίνικα (6 εκατ. ευρώ), η αποκατάσταση της Villa Rossa (4,2 εκατ. ευρώ), η αποκατάσταση τριών κτηρίων εντός του κτήματος Mon Repos (2,5 εκατ. ευρώ) και η αναδιαμόρφωση του Μουσείου Ασιατικής Τέχνης στην Κέρκυρα (2,4 εκατ. ευρώ), η συντήρηση και αποκατάσταση του οικοδομικού συγκροτήματος της Ιεράς Μονής Στροφάδων Ζακύνθου (13,9 εκατ. ευρώ), το Αρχαιολογικό Μουσείο Αργοστολίου (7,1 εκατ. ευρώ) και η αποπεράτωση του Δημοτικού Θεάτρου Λευκάδας (6,5 εκατ. ευρώ).
    • Για την αντιμετώπιση του προβλήματος της διαχείρισης αποβλήτων, βρίσκονται ήδη σε εξέλιξη τρία σημαντικά έργα: η Εγκατάσταση Επεξεργασίας Αστικών Στερεών Αποβλήτων Κέρκυρας, προϋπολογισμού 29,1 εκατ. ευρώ, η Ολοκληρωμένη Εγκατάσταση Διαχείρισης Απορριμμάτων Ζακύνθου, προϋπολογισμού 17,5 εκατ. ευρώ και η Ολοκληρωμένη Διαχείριση Αποβλήτων Κεφαλονιάς, προϋπολογισμού 8,8 εκατ. ευρώ.
    • Για τη στήριξη των πληγέντων και την αποκατάσταση από φυσικές καταστροφές, κατανέμονται 115,45 εκατ. ευρώ από τα οποία, 73,65 εκατ. ευρώ θα χορηγηθούν στους πληγέντες και 41,8 εκατ. ευρώ θα χρησιμοποιηθούν για αποκαταστάσεις ζημιών και νέες υποδομές. Επιπλέον, σε εξέλιξη βρίσκεται η ανάπτυξη του καινοτόμου επιχειρησιακού συστήματος διαχείρισης φυσικών κινδύνων «Λαέρτης», προϋπολογισμού 4,5 εκατ. ευρώ, που θα εκτιμά και θα αξιολογεί φυσικούς κινδύνους μέσα από την ανάλυση δεδομένων με καινοτόμες μεθοδολογίες και αναμένεται να παραδοθεί τον Δεκέμβριο του 2023.
  • Σε ό,τι αφορά τις επενδύσεις, το αναπτυξιακό σχέδιο περιλαμβάνει μεγάλες στρατηγικές επενδύσεις στον τουρισμό και ιδιωτικές επενδύσεις στον τουρισμό, στις υπηρεσίες, στην μεταποίηση και στον πρωτογενή τομέα, καθώς και την προώθηση της απασχόλησης μέσω προγραμμάτων κοινωφελούς χαρακτήρα.
    • Μέσω του αναπτυξιακού νόμου υλοποιούνται ιδιωτικές επενδύσεις 609,56 εκατ. ευρώ, εκ των οποίων 3,82 εκατ. ευρώ στον πρωτογενή τομέα, 9,78 εκατ. ευρώ στη μεταποίηση, 585,7 εκατ. ευρώ στον τουρισμό και 10,26 εκατ. ευρώ στις υπηρεσίες. Η στήριξη των ιδιωτικών επενδύσεων ανέρχεται σε 189,2 εκατ. ευρώ (επιχορηγήσεις επενδύσεων και φορολογικές απαλλαγές).
  • Όσον αφορά την υποστήριξη του αγροτικού τομέα, δρομολογείται η κατασκευή εξωποτάμιας λιμνοδεξαμενής, προϋπολογισμού 12 εκατ. ευρώ, στην περιοχή της Βασιλικής για την κάλυψη των αρδευτικών αναγκών μέρους του κάμπου της Βασιλικής με υδροδότηση από τις απορροές του ρέματος Ρουπακιά. Στον τομέα της ενέργειας, υπό σχεδιασμό βρίσκονται ο Νέος Υποσταθμός Σιδαρίου Κέρκυρας, προϋπολογισμού 6 εκατ. ευρώ, και η αναδιάταξη του δικτύου μετά την αναβάθμιση (επαύξηση ισχύος) των υποσταθμών Κέρκυρα Ι & ΙΙ.